The Inbound Marketing Academy

Psst... våren 2017 börjar vi!

Vi vet att det är många marknadschefer, sociala medie-ansvarig och kommunikationsansvariga som fått allt mer digitalal uppgifter på sitt bord. Vi vet också att många marknadschefer känner oro och otrygghet i hur de nya digitala möjligheterna kommer påverka deras jobb. Många saknar helt enkelt kunskap kring digital marknadsförig och inbound marketing. Och att många vill lära sig mer om inbound marketing och utbilda sig inom digital markadsföring.

Idag räcker det inte med att göra traditionella marknadsföringskampanjer och uppdatera företagets sociala medie-kanaler med lite nyheter. Marknadsansvarigas viktigaste uppgift blir allt mer att skapa digitala aktiviteter som driver trafik till webben och aktiviteter som flyttar fram potentiella kunder till leads - som ska lämnas över till säljarna.

Ja, så långt låter det bra.. men hur gör man och hur vrider man om företagets digitala marknadsföring mot mer inbound marketing? 

Nu är det dags
Nu i vår så kommer den första Inbound Marketing Academy-diplomeringen att starta i Sverige! Kursen i Inbound Marketing är till för dig som arbetar som marknadschef eller marknadsansvaig eller som ansvarar för företagets sociala medier, externa kommunikation och som känner att du vill utveckla din kompetens.

Men den vänder sig också till dig som vill arbeta med dessa frågor i främst B2B-företag och vill gå en intensiv-kurs. 

Mål
Målet med kursen är att du ska känna dig bekväm med framtidens digitala marknadsföring och verkligen kunna inbound marketing, från strategi, mål, taktik, content-planer mm.
I vår diplomerade kurs ligger fokuset ligger på:

  • Det digitala landskapet har förändrat kunders köpbeteende - hur anpassar företaget sig
  • Inbound Marketing vad är det
  • Inbound Marketing-strategi och dess tre delstrategier: SEO, Sociala Medier och Blogg
  • Nuläge och hur sätta SMARTA MÅL 
  • Hur arbeta med inbound marketing för att flytta fram potentiella kunder i köpprocessen
  • Content Marketing - vad är det och hur kommer vi igång för att skapa leads
  • Så här lägger du upp framgångsrika Inbound-kampanj samt gör en Inbound-plan
  • Mäta och analysera digitala aktiviteter 
  • Verktyg en digital marknadsförare måste ha koll på och kunna

Upplägg
Kursen består av 5 hela kursdagar utspritt över 10 veckor. Du arbetar alltid med ditt eget företag som "case". Har du inget skapar vi ett case åt dig. Under utbildningen varvar vi teori med praktik, du kommer få en massa mallar, guider och e-böcker och du kommer att kunna certifiera dig som Inbound Marketeer. Vid sista tillfället erhåller du ett diplom och titeln Diplomerad Inbound Marketeer.

Kursstart
Första kursdatument är den 24 april och det finns max 8 platser till första kursen.

Visst låter det bra. Är du nu fortsatt intresserad så kan du läsa mer här.