INBOUND MARKETING

Vad är Inbound Marketing

Inbound Marketing börjar bli ett allt mer känt begrepp i Sverige bland digitala marknadsförare. Inbound Marketing är en metodik som hjälper ditt företag att fånga upp dina prospekts uppmärksamhet väldigt tidigit i den digitala köpresan. För att sedan lotsa dem vidare mot ett avslut via digitala och sociala mediekanaler och taktiker.

Outbound Marketing v/s Inbound Marketing

Glöm traditionell marknadsföring och reklam. Spendera inte pengar på att köpa in stora e-postlistor och göra stora oönskade massutskick till mottagare som inte är intresserade och sluta lägg pengar på printkampanjer som inte går att mäta.  

Med hjälp av Inbound Marketing hjälper vi ditt företag att fokusera på att öka den digitala närvaron och var på rätt plats i rätt tid och i rätt kanal när dina potentiella kunder söker efter ditt företag, dina tjänster, dina produkter eller lösningar som ditt företag tillhandahåller - och söker online. Det funkar helt enkelt bättre, är tids- och kostnadsefektivt och allt är mätbart! 

Så varför ska du ändra strategi?

Jo, för dina kunder har helt ändrat sitt köpbeteende och köpresan idag oavsett om det är inom B2B elle B2B börjar nästan alltid på Internet. Genom att skapa en digital strategi och tidigt vara tillgängliga i de digitala och sociala mediekanaler som dina potentiella kunder använder när de söker en lösning på sina problem, sonderar terrängen efter alternativa leverantörer  - kommer de om du gör detta rätt att kontakta dig istället för att du ska jaga dem.

Istället för att spendera hela din marknadsföringsbudget för att skapa uppmärksamhet på dem som inte letar efter information om er, spenderar du istället pengarna på att hamna "på skärmen" hos de som söker efter det som just ditt företag kan - just nu i sin enklaste form hjälper Inbound Marketing dig att lättare bli hittad digitalt, få leads och avsluta fler affärer.

Det kräver att alla marknadstaktiker som e-postmarknadsförings, Contet Marketing (innehållsmarknadsföring) och social media marknadsföring tillsammans arbetar mer effektivt som en riktig marknadsföringsmaskin för att öka antalet leads till ditt företag. Så snart du får dina potentiella kunders uppmärksamhet hjälper Inbound Marketing dig att skapa enastående och utbildande upplevelser för dem genom att erbjuda dem affärsnyttigt innehåll och "mata dem" medan de går igenom sin personliga köpresa.


Lär dig mer om hur Inbound Marketing kan hjälpa ditt företag få fler leads. Ladda ner vår gratis Guide

Vad händer om vi fortsätter göra som vi alltid gjort?

Det bör du inte - för det fungerar inte längre. 


Men det är troligt att du börjar se på gamla marknadsföringstaktiker som att säljarna ringer kalla samtal, mass E-postutskick, mässdeltagande och annonskampanjer - som mindre och mindre effektiva inom de närmaste åren.

Vad är Inbound Marketing?


I sin enklaste form hjälper inbound dig att lättare bli hittad digitalt, få leads och avsluta fler affärer. 


Det kräver att alla marknadstaktiker som E-postmarknadsförings, Contet Marketing (innehållsmarknadsföring) och social media marknadsföring tillsammans arbetar mer effektivt som en riktig marknadsföringsmaskin för att öka antalet leads till ditt företag.

Varför behöver vi Inbound Marketing nu?

Inbound Marketing hjälper dig att rikta din marknadsföring mot människor så att det matchar deras köpbehov. Idag, vill inte männisor bli störda, så är det bara. 


Däremot vill de bli hjälpta, guidade och få råd och tips. Inbound Marketing ger dig därför alla de verktyg som krävs för att matcha din marknadsföring direkt nya sådana marknadsbehov.