Hubspot, ett marknadsförings- och säljverktyg som generar leads

Är det intressant? Ja, för många marknadsförare verkar det inte vara viktigt men frågar man säljare och säljchefer så är det högintressant. Vi kallar detta för SMARKETING, eftersom marknad och sälj idag måste arbeta tätt ihop för att tillsammans skapa leadsgenererande marknadsföringsaktiviteter. 

Jobbar du med digital marknadsföring?
Yes, då har du kommit rätt. Det är många delar som ska funka för att en digital marknadsföringsstrategi ska fungera, mätas och framför allt leverera leads? Det är det många marknadsförare som tidigare inte behövt tänka på utan bara marknadsförMånga som jobbar med marknadsföring och försäljning på digitala och sociala medier får idag allt mer att göra med flera olika verktyg att hålla reda på. Dessutom har ofta marknad och sälj separata verktyg med bristande kommunikation mellan teamen. Då är det svårt att få en överblick över allt.

Vi vet efter att ha jobbat med företag i din situation att många, särskilt inom marknad, får allt färre resurser och ska hinna göra allt själva. Dessutom måste den moderna digitala marknadsföraren i högre grad bidra till att skapa varma leads för säljare att följa upp, och då är det inte ultimat att sitta i diverse olika verktyg som tar tar tid, kostar pengar och att inte prata med varandra teamen emellan.

Vill ditt företag få fler inkommande leads (förfrågningar och uppdrag)?

Ja, vem vill inte det? Kanske är det så att de aktiviteter och den närvaro ni har inte ger de önskade effekterna. Vill du och ditt företag öka trafiken in till er webbplats och väl där ta hand om era besökare så att de konverteras till leads och sedan från leads till kunder? Ja då måste du hitta ett effektivare verktyg där allt är samlat. Det är här HubSpot kommer in... med hjälp av oss.