Vad menas med en inbound Recruitingstrategi
Att rekrytera rätt medarbetare blir en allt större utmaning för företag när det gäller den framtida tillväxten. Vill du komma igång, ladda ner vår guide direkt:
Låter definitionen Inbound familjärt? Hubspot som vi är partner till, bidrog till att etablera begreppet Inbound Marketing för över 12 år sedan för att beskriva ett nytt sätt att jobba med digital marknadsföring. De insåg att det tidigare var annonsörer som hade kontrollen, men så började det radikalt förändras för att konsumenterna inte längre gillar traditionella "störande" typer av marknadsföring utan ville hellre gå online och själva Googla fram information när de hade ett konkret intresse eller behov av något. Så hela sättet att marknadsföra produkter och tjänster och t o m hur och var man annonserar ut lediga jobb har helt förändrats nu 10 år senare.
HubSpot skapade en metodik och en mjukvaruplattform som hjälper företag att attrahera, engagera och vårda kunder - Inbound Marketing-metodiken. Det som nu hänt är att det blivit på exakt samma sätt när det gäller rekrytering där t. ex tidigare jobbsökar-siter försvunnit och Linkedin tagit över som rekryteringsplattform. Det gör alltså att Inbound Recruting och Inbound Marketing måste gå hand i hand i ditt företags digitala varumärkesarbete.
Idag använder redan tusentals företag runt om i världen inbound marketing för att hitta leads och kunder för att växa. Rekryteringsarbetet och jakten på bästa talangerna har också förändrats så egentligen är Inbound Recruting en "blåkopia" på Inbound Marketing-strategin såväl som det taktiska arbetet.
Inbound.metodiken nedan visar de fyra stegen inom Inbound Recruting. I rekryteringsvärlden används den på samma sätt men istället för att attrahera, engagera och göra kunder nöjda så är målet att attrahera, engagera och göra din kandidater och talanger intresserade och nöjda. Så lånat från inbound metodiken, ser du hur inbound recruiting metodiken använder de fyra stegen i en kandidats jobbresa, och interaktionen de kan ha med er som arbetsgivare under vägen till ett nytt jobb.
Nulägesanalys och Strategi
Vi hjälper ditt företag att analysera er nuvarande digitala rekryteringsarbetet och skapar därefter en gemensam Inbound-strategi för HR och Marknadsarbetet.
Ladda ner Guide om Inbound RecruitingFöreläsningar och workshops
Lås oss komma och berätta för HR, Marknad och ledningen om hur just ditt företag kan satsa på Inbound Recruiting Vi genomför skräddarsydda och öppna föreläsningar och workshop
Nyfiken, kontakta oss idagInbound Recruiting-konsulter
Våra konsulter arbetar oftast retainer-baserat för företag som inte har varken en HR-funktion eller som en resurs i uppbyggnaden av inbound recruiting-arbetet, från själva strategin till taktik.
Prata med en expert hos ossInbound Recruiting med Hubspot
Visste du som arbetar med HR att just ditt företags marknadsavdelning kanske redan använder Hubspot för sitt Inbound Marketingarbete? Då kan du komma igång betydligt snabbare med Inbound Recruitingarbetet.
Prata med en av våra Hubspot-konsulterContent Recruiting Marketing
Låt oss hjälpa er att skriva innehåll till webb, bloggar, checklistor och sociala medier. Våra inbound recruitingkonsulter är experter på att skriva innehåll som konverterar potentiella potentiella talanger till jobbsökare och medarbetare.
Ta hjälp av recruiting marketing expertCode of Culture
En av nyckelframgångarna för att attrahera och behålla medarbetarna är att tydliggöra kulturen i företaget, värdegrund och vilken typ av medarbetare man vill ska arbeta i företaget. Vi kan t ex hjälpa er med en nulägesanalys, och ta fram er Styleguide och Code of Culture.
Ta hjälp av recruiting marketing expertLinkedin-support
Vi är sedan många år anlitade som Linkedin-konsulter. Vi hjälper med allt från att skapa en LinkedIn-strategi, till karriärsidor, lägga upp jobbannonser till workshops för chefer och ledare i ditt företag om social selling m.m.
Läs mer om våra Linkedin-tjänsterRekrytering
Vi som själva är experter på digital marknadsföring och har mångårig erfarenhet av att själva ha jobbat med det - vet vilka kompetenser och färdigheter som krävs idag i digitala marknadsföringsyrken. Vi har själva rekryterat medarbetare, Vi har lång och bred erfarenhet av både uthyrning och rekrytering av kompetens inom Inbound, Content, Influencer, Email, CRM, Social Media, PPC/SEO, Digitala Projektledare, Digitala Strateger, UX Designers, Growth Hackers och utvecklare.
Kontakta vår rekryteringskonsultVåra webinarer
Är du intresserad av att få information om när vi håller i våra webinarier (passar bäst för dig som inte finns i Stockholm för här har vi även seminarier). Då kan du anmäla ditt intresse här. Vi kommer då att mejla dig så snart vi satt nya datum.
Anmäl intresse för att delta i våra webinarer